FANDOM

An-Xileel Invader (Legends)

Argonyalı İstilası Morrowind'in Ulu Haneleri ve Kara Bataklık'taki An-Xileel arasında yapılan bir savaştır.

Savaşın Nedenleri Edit

Asırlardır,Morrowind'in Ulu Haneleri,Kara Bataklığı işgal ederek Argonyalıları köle olarak almaktaydılar.Bu olay Argonyalılar arasında kızgınlığa sebep oldu ve köle isyanları Morrowind'de yaygınlaştı;Özellikle 3.Çağın sonlarına doğru bu olay yaygınlaştı.Tesadüfen Kara Bataklık'taki Argonyalılar yaklaşmakta olan Oblivion Krizi'nden Hist tarafından uyarıldılar ve böylece Oblivion kapıları açılmadan önce savunmaya hazırlandılar.Kara Bataklık'taki radikal bir örgüt olan An-Xileel Daedra orduları ile savaşmak için Kara Bataklık orduları ile bir oldular.Mehrunes Dagon'un Oblivion Diyarı'na saldırdılar ve Daedralar ile Daedralar'In kendi bölgelerinde savaştılar,bu nedenle Daedralar Oblivion kapılarını kapattılar.Morrowind ve Kara Bataklık'taki İmparatorluk orduları Oblivion Krizi ve Vvardenfell'in mahvolması nedeniyle çile çekiyorlardı.Thalmor Argonyalıları İmparatorluğa karşı bir ayaklanma çıkarması için kışkırttı.Argonyalılar Thalmor'un kışkırtmalarına kanarak Morrowind'i işgal ettiler.Fakat Thalmor eninde sonunda Kara Bataklık'taki etkilerini kaybettiler.

İşgal Edit

Argonyalılar 4Ç 6'da Morrowind'i işgal ettiler ve Morrowind'in Güney kesimlerinin büyük bir bölümünü ele geçirdiler.İstila hakkında pek az bilgi biliniyor,Mournhold yağmalanmıştı ve Redoran Hanesi Argonyalıların ilerlemesini durdurabilmişti.

Sonuç Edit

Savaş Morrowind'e büyük zarar verdi,binlerce Kara Elf öldü kalanları ise Tamriel'in diğer şehir ve ülkelerine kaçmaya zorlandı.Bu krizi gidermek için,Skyrim'in Ulu Kralı Solstheim adasını mültecilere açtı.Buna rağmen çoğu Kara Elf,Vadikent ve Miğferyeli'ne sığındı.

Miğferyelin'deki Kara Elfler Fırtınapelerin İsyanı'nın lideri ve Miğferyeli'nin Mevkibeyi olan Ulfric Fırtınaplerin'e karşı bir tartışma yarattılar.