FANDOM

House Hlaau Sign

Hlaalu Hanesi İmparatorluk ile olan yakınlığın sonucunda,Vvardenfell ve Morrowind'in haneleri arasında siyasi ve ekonomik bakımdan en üstün olan hanedir.Hlaalu Hanesi İmparatorluk kültürüne ve yasasına,İmparatorluk Lejyonuna ve bürokrasisine,ticaret ve din özgürlüğüne bağlıdır.Hlaalu Hanesi buna rağmen eski Kara Elf geleneklerini,atalarını ve tapınağı onurlandırmaktadır.Fakat İmparatorluk hakimiyetine kolayca adapte olmuştur.

-Morrowind'in ulu haneleri.

Hlaalu Hanesi altı Kara Elf Hanesi'nden bir tanesidir.Fakat Oblivion krizinden sonra İmparatorluk Morrowind'den çekildiği için ve hane İmparatorluğun Morrowind'deki tek temsilcisi olduğu için Hlaalu Hanesi konumunu kaybetmiştir.

Geçmiş Edit

Cyrodiil'e sınırı olan Hlaalu Hanesi savaşçı bir hane olmamasına rağmen İmparatorluk Morrowind'e ulaşır ulaşmaz İmparatorluk kültürünü benimsemişlerdir.Hlaalu Hanesi İmparatorluk Yasası'na ve İmparatorluk Lejyonun'a,ticaret ve din özgürlüğüne bağlıdır.Bundan dolayı Hlaalu Hanesi'nin üyelerine İmparatorluk tarafından saygı duyulmuştur.Kara Elf geleneklerine,atalarına,tapınağa ve ulu hanelere saygı duyarlar,fakat diğer hanelere göre daha özgürdürler.İmparatorluk ile yakınlıkları sayesinde hane birçok dost ve düşman kazanmıştır.Çorakdiyarlılar(Ashlander) ve Berne,Quarra ve Aundae adındaki üç vampir grubu Hlaalu Hanesi'nin düşmanlarıdır.Çünkü Çorakdiyarlılar Hlaalu tarafından sürgün edilmişti.Politik farklılıklar nedeniyle hane diğer iki ulu haneye,Redoran ve Telvanni'ye düşmandırlar.Fakat görünürde bir savaş durumunda değillerdir.İndoril Hanesi Vivec'in ateşkes antlaşması imzalanmasından sonra kendilerine düzenlenen suikastler nedeniyle Hlaalu Hanesi'ne büyük bir kin besliyor.Hlaalu ile bağlantısı olan Camonna Tong Hane ile Hırsızlar Loncası'nın arasını açtı.Hlaalu Hanesinin büyük bir bölümünün Camonna Tong tarafından yönetildiği söyleniyor.

Hlaalu Hanesi'nin Vvardenfell'deki başlıca bölgeleri Balmora,Vivec,Suran,Gnaar Mok ve Hla Oad'tır.Vvardenfell dükü Vedam Dren eski üstatlık statüsünden dolayı Hlaalu'nun güçlü bir müttefiğidir.Hlaalu Hanesi'nin asıl başkenti Morrowind anakarasında bulunan,Cyrodiil ve Kara Bataklığa sınırı olan Narsis'tir.Fakat hiçbir meclis üyesinin Balmora'da yaşamamasına rağmen Balmora hanenin gücünün merkezidir.

Hlaalu Hane'sinin Çöküş Dönemi Edit

Vvardenfell 4Ç 4-5 yıllarında Kızıldağ patlaması sırasında Hlaalu'nun başkenti Morrowind'deki Narsis'ti.Ancak Argonyalılar bu vilayetin güney kesimlerini 4Ç 6'da işgal ettiler.

Oblivion Krizi sırasında İmparatorluk Cyrodiil'i savunmak için Morrowind'deki ordularının çoğunu geri çağırdı.Ne olursa olsun Redoran Hanesi Kara Elfler'İ Daedraya ve Argonyalılara karşı etkili bir savaş gücü oluşturabilirdi.Kara Elflerin İmparatorluğa olan nefreti büyük ölçüde arttı.Öfkelerini imparatorluğun kendisine zarar vererek atamayacakları için İmparatorluğun destekçileri olan Hlaalu Hanesi'ni hedef aldılar.Hane eski ihtişamının gölgesine düşmüştü.

4Ç 95'te Hlaalu Hanesi üyesi Vilur Ulen,Solstheim Kuzgunkaya'ya darbe girişiminde bulundu.Vilur kentin çoğunu kendi tarafına çekmeye çalıştı,ancak darbe anında tespit edildi ve Redoran muhaffızları tarafından idam edildi.Yıllar sonra Vilur'un torunları Vilur'un infaz emrini veren Vekil Lleril Morvayn'ı öldürmek amacıyla Kuzgun Kaya'ya sızdı.Her ne kadar kıdemli Morang Tong katillerini kiralamış olsalarda tüm komplocular son Ejderdoğan tarafından öldürülmüştür.